Thursday, March 26, 2009

BG085A031

BG085A031

angka giliran ku yang keramat
angka giliran ku yang terakhir di dunia persekolahan
angka giliran ku untuk salah satu penentu masa depan
angka giliran ku yang akan ku gunakan hujung tahun ini
ANGKA GILIRAN KU UNTUK SPM

SEPERTI
mana yang telah dinyatakan dalam satu blog yang lepas (xingat da lamer)
sy mengambil 11 subjek iaitu

BAHASA MELAYU
BAHASA INGGERIS
BAHASA ARAB TINGGI
SEJARAH
MATEMATIK
MATEMATIK TAMBAHAN
FIZIK
KIMIA
BIOLOGI
PENDIDIKAN SYARIAH ISLAMIYAH
PENDIDIKAN ALQURAN DAN ASSUNNAH

what the????
da nak spm da ker???
aaarrrr da la xsedia lagi...
runescape masih di hati.......
aiyoooh....



Wednesday, March 18, 2009

update..update n update...

the game is updating fast recently..but for who?
members?
yeah for them...
but can you all give some compassion for us
who cant afford
our money exactly
and our time???

huh???

and when youre placing ur updates...
me always cant log in fast...
always arghhhh...

but for the sake of my love for ur game..
i continue to play it...

ilysm-RUNESCAPE

Saturday, March 14, 2009

PPSMI?

salam....

sebagai seorang yang bergelar pelajar, kita belajar dalam satu sistem pendidikan dan pembelajaran yang dirangka oleh Kementerian Pelajaran Malaysia. Salah satu sistem yang dirangka dan boleh dikatakan baru setahun jagung ialah

PPSMI
PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN SAINS DAN MATEMATIK DALAM BAHASA INGGERIS

Sy bkan nak membantah apa yang kpm da rangka atau rancang, tapi juz nak bagi comment jerla..
sbb ppsmi ni kan byk lauk di sebalik mee rebus yg da lamer x makan(rindulak). ader yg kater utk kesejahteraan jiwa dan bangsa, ader yg kater ader unsur politik. ader yg kater bla bla bla...

sy x kesah aper yg mreka kater sbb sy ni kan bbdak lagi. nak mengundi xley lagi...so sy xleh la nak masok campur ap yg kpm da wat or ap yang mereka yg da bleh mengundi kater..sy bagi komen jerk....

sy nak cita la ckit..sjarah ppsmi yg relate ngan sy...

sy kenal ppsmi ni waktu sy drjah 6 kowt..sbb ayah sy cita sy kner amek sains n math dlm inggeris waktu skola menengah nanti. so english kener kuwat......

n waktu sy form one kat SMKSP,,,bermula lah..citanya sy blajar sains n math dlm inggeris, hinggalah skarang...

selama 5 tahun sy blajar dlm takuk ppsmi nih...tahun lepas baru la sy raser ader bahang api yg minx ppsmi dbbarkan...

ader yg kater prosak bahasa melayu, prosak bangsa melayu, menimbulkan isu perkauman, tp ader jga yg kater bagos,,nanti bla gi oversea xkan nak gna bm? xkan nak mnonong jerk bla prof speaking...maner ader org blaja medic dlm bm? ader jga yg kater utk tmbah kosa kata la..nak bagi improve bi la... and what so ever..

sy bkan seorang yg baku dlm mengaplikasikan penggunaan bm ini dlm khidupan sharian mahu pown dlm post ini...anda lihat sy ader gna bm dgn btol? rojak jgk bkn? sms jerk kan?

byk rencana akhbar yg mendiskusi ttg ppsmi ini....

antara yg mnarik minat sy ialah kata2 seorang prof yg bbangsa cina xsilap sy yg menyatakan bhw
belajar bahasa inggeris bkan melalui cara ppsmi. mantapkan penguasaan bahasa inggeris itu sendri dgn pengajaran bhsa inggeris yg bksan *xingat sgt kata2 dia*

sy jga akui bnar kata2 dia...xkan kta nak jwb math or addmath nak tgk grammar dia? kta diajar utk mengambil kata kunci serta data2 yg tlah diberi dan menggunakan formula yg bersesuaian dgn kehendak soalan.

tp sy jga akui kata2 seorang rkn sy, kta gi oversea ader gna bm dlm kuliah?
n bla sy ckp cam2 kat mak sy, mak sy kater baper krat jerk yg gi oversea.

mak sy cakap plak, ppsmi ni membangkitkan smula isu perkauman. bangsa2 laen da mla trima penggunaan bm dlm pnp sains n math ttba kpm nak bangkitkan smula. sy jga akui ap yg mak sy kater tuh sbb sy prasan sjak ppsmi ni dilancarkan, sdikit sbanyk bangsa laen mla nak minx itu ini n sy takowt la ader paper yg tjadi...

mak sy ckp lagi, ader sorang ternama(sy xingat saper) bgtaw kta bleh blajar bangsa asing dgn baek dlm maser 9 blan. Dr Sheikh Muszaphar pown bleh gna bahasa russia slps masok klas intensif dlm maser lbih krang 9 blan gak (serius! xingat) xkan kta ni kalo campur tolak darab bahagi ader 11 tahun (darjah 1 hingga form 5) xleh nak menguasai bhs inggeris dgan baek? i mean mayb xla sampai hebat gla sampai jd cam org puteh (ader kemungkinan kalo org tuh brusaha) tp xkan nak bacer bi pown raser cam bacer benda nih

Page Graphics

sampai nak dbwat plak ppsmi? relevan kah? masa 11 tahun itu bleh memberi kta pluang utk mmplajari seterusnya menggunakan bi dgn baek.

Page Graphics

bagi sy la...dlm nak menggapai impian stinggi langit cam tuh usaha adalah penting...memetik kata2 mak sy, berusaha slagi ader pluang...mayb dgn usaha yg maha sungguh langit yg dlu rasa cam mustahil tuk digapai raser cam snang jer cam nak amek baju kat ampaian...

bkn nak kater sy ni cam hebat sgt...cam bagos sgt la care dia blajar..no...i'm not that hardworking or what so everla.. sy akui sy mmg pmalas...tdo dlm klas...sy adalah mrid biaser dlm klompok mrid yg hebat dklas sy...sy bkan org yg cam istimewa utk dijdkan role model tp...ya know..
anyone has right to speak about sumthing...its up to ya to like it or not, to bother it or not..
juz follow ur heart....i'm juz...
Page Graphics

Friday, March 13, 2009

maulidur rasul FRI 3-13

salam....


my school had Sambutan Maulidur Rasul. Unfortunately, the weather was very bad, it was raining cats and dogs. SO, kitorang xley la plak nak berarak. n pengunguman berkata

Assalamualaikum, memandangkan hari ini hujan, jadual terpaksa dirombak. Para pelajar dikehendaki duduk di kelas masing-masing mengalunkan selawat ke atas Rasulullah SAW. Sementara itu, sepanduk akan dihakimi oleh beberapa orang guru. Oleh itu, para pelajar sekali lagi dikehendaki duduk di kelas masing-masing menunggu hakim....(cani kowt pengunguman dia)

tapi waktu tuh...dengan penuh suka hati, pergi ke bilik guru dulu, jumpa tchr Asmiza nak minx kompromi pasal peka chemistry...heheh....pastu terjumpa ckgu Junainah n minx kamera (sbb sy photographer and ckgu tuh,, ckgu bhgian fotografi) n ckgu suruh amek gamba spanduk....

sy pown naek kelas n ajak Mujahidah jalan2 satu skola nak amek gamba spanduk...sy mnjalankan tugas sy utk amek gamba....n kain pown lencun dek tempias air hujan Jumaat yg keramat....

n kitorang pown diarahkan utk pergi ke dewan skula...dalam hujan....Payung sukan (dgnakan waktu skan skola sbg pyg utk pegawai sukan dftar atlit) yg ader tiga dijadikan kapal-kapal kontena bwk org...Tunggu2 pnyala lama...n nekad, bersama 2 org kwn yg laen, Khadijah n Amalina...hahahaha redah jerk!!!! xyah ssh2...tp ssh gak sbb kaen lencun la...percik air..

n...majlis pown bermula..

aktiviti first..ceramah dari ummmmmmmm sori x ingat sbb x konsentret (heh!)....and ader kuiz spontan..n.........i'm third one to go to the pentas to answer the spontaneous quiz..

after that, we went to recess. i ate nasi lemak telor coz i hadnt have my breakfast so i felt so hungry...i ate with Khadijah again, Asma, Ainur n Syifa.

then, we were asked to go to the dewan mutiara bistari again....and as usual, Annusra ( school's nasyid team) sang their song. They recited selawat in different versions and also a song sang by Datuk Siti Nurhaliza (forgot the title) that popular in IKIM but not in the other radio stations.

and.......

kitorang ader penyampaian hadiah....huhu...sepanduk terbaik tgktan 5....jatuh kepada ...
kelas 5 ibnu sina! owh..memang gumbira la ssangat..thx Ismail for ur nice and beautiful Khat...............


and....

saat yang dinantikan ( bak kater mc la )...


tokoh maulidur rasul 1430 hijrah bersamaan 2009 masihi....

bagi tokoh maulidur rasul lelaki
jatuh kepada Che Ku Khalaf b Che Ku Muda

dan

bagi tokoh maulidur rasul perempuan
jatuh kepada Sarah Alia bt Shahrim

xtrasa tkjot sbb smalam...da taw..
juz seram sjuk la naek pentas
thx frenz who berdiri for me..heheheh..
but, i still confused
why me?


thx for my parents
thx for my teachers
thx for my frenz..
for ur supports...
thx...

Monday, March 2, 2009

alhamdulillah

salam..
alhamdulillah..

the camera problem was solved juz now..
so i can upload more pics...
how..
secret in the door!

Sunday, March 1, 2009

sedih kecewa hampa kenapa???

salam...

i felt very sad and disappointed
sedih dan keciwa teramat

KENAPA??!~!!!!!
WHY!!!????

Kemelut di hati
menjerat diri
kenapa mesti begini
sampai begitu sekali

the things got me confused
the things got me disappointed
the things driven me mad

why must it lost?
why must it doesnt working?
why???

kehilanganmu begitu terasa
ketidakupayaanmu begitu
menghimpit hati
sejuta rasa yang wujud
mengapa dikau mengimbau
rasa yang begitu pahit
bak hempedu

arrrghhh!!!
kehilangannya
serta ketidakupayaan itu
mengurangkan
segala peluang
segala sensasi


why must it be now????






aaaarrrghhh!!!!
aku tertanya tanya. DIMANA PERGINYA THUMBDRIVE AKU YANG DUA TUH!!!!!!!!!
KINGSTON 2GB AND PENDRIVE 1GB. DAH LA BANYAK MATERIAL DALAM TUH!!!!
ADER KEJA SEKOLA+SUMA REKOD KERJA ASRAMA!!!!!!!
KENAPA CANON CAMERAWINDOW XMAU KELUAR!!!!
CANER NAK UPLOAD GAMBA BARU!!!!!!!!!

Friday, February 27, 2009

the day will come

salam....

the day will come tomorrow....
yeah..

its da sports day....

the main event of the year

the most prestigous sport event of the year....

yeah...

.........

dont wanna spoil the feel..

heh

Wednesday, February 25, 2009

huhu....sukan...

salam...

pending request:

HARI SUKAN SEKOLAH SMK SUNGAI PUSU 2009

work to do:

CATCH TONS OF PICTURES

how:

USING SCHOOL'S CAMERA. MINE? HEHE....WANNA TAKE NICE SHOT...

when:

28 FEBRUARY 2009, SATURDAY

who:

YA ALLAH....SAPER LAGI....BEBUDAK SEKOLA NI LA.....KORANG NAK DATANG? BLEY ... BUKANNYA ADER ORANG NAK KESAH...ASALKAN JANGAN BUAT KEGIATAN JENAYAH SUDAH....

..............................

LATEST INFORMATION:

need to build mascot clothing...why me????????????????


wait for me when i come back home..

insya-allah updated with two major posts,
intergration day
and surely,
sports day.....


nantikannya minggu hadapan......








adoiyai...iklan mender ni???????

Sunday, February 22, 2009

intergration day!!!!!

salam...

at last we have intergration day yesterday...
but sad..no pics coz i left my thumbdrive at the hostel..
by the way...
we use our time and energy to decorate our dorm..
we used japanese theme...
heh!

and our energy not wasted as we won the best dormitory...
we were so happy yesterday...

wanna more?
wait next week when i come home...

heh..lol..

Thursday, February 19, 2009

sneaky online time...

salam....

same as yesterday, we were doing our kceriaan dorm...
ut y online time is known by atie...and not sneaky at all...

today we hve softball training. tcher raja was absent, my7 t chr rogayah came to our trainng session and trained us.

we were so happy.....

but....

as the result.....
i felt sleepy in add math tuition.....
i felt ashamed........................


sumting 2 say.....
pss had a meeting 2day
i was dilantik 2 be naib setiausaha....

why i cant run from all of this?????

Wednesday, February 18, 2009

uh oh....

salam....

busy doing keceriaan dorm...
jahat x???
org tgh sebok...
aku gi online....
mampos kalo diorang taw....

......

tadi tuisyen fizik...
ader cikgu baru....
cikgu alfi nama dia..
best...
lawak xley bla....
sakit perut gelak...
da la ader masalah sakit perut...
alhamdulillah da kurang....

short post 4 day
as i have to do keceriaan dorm...

Friday, February 13, 2009

rumah dalam pagar skula...

salam..

seperti biasa saya di skula....
mengtaip post ni juga di skula.....
buat pengetahuan semua.....
saya berada 24 jam di skula....
siang malam pagi petang...
tetap berada dalam pagar skulaaa.....
siang malam pagi petang
kener jaga rumah yang berada...
dalam pagar skula...
jaga disiplinnya
jaga akademiknya
jaga kebersihannya

rumah dalam pagar skula....
rumah di mana kami belajar...
tanpa ibu bapa di sisi...
kami belajar berdikari...

rumah dalam pagar skula....
harap maaf kami ucapkan...
kepada ibu bapa yang kami tinggalkan...
kami berjuang memenuhi harapan...
yang sentiasa di ingatan...

rumah dalam pagar skula...
kami setiap hari pergi ke skula..
tiada masa untuk ponteng skula..
tiada masa untuk fly dari skula..
tiada masa untuk ponteng kelas..
dan lari mengikut pagar belakang...
kerana???
kewujudan kami sentiasa diambil berat
oleh kawan dan guru
oleh ibu bapa
dan juga...
ALLAH YANG MAHA MELIHAT..

rumah dalam pagar skula...
jika ada latihan sukan di skula...
kami wajib hadirinya...
seperti mana kami wajib menghadiri.
hari skula...
akan dicari ke lubang cacing
jika ada yang ponteng...

rumah dalam pagar skula..
sudah 5 tahun ...
saya berdikari di sini...
sudah 5 tahun ...
saya mengenali skula ini...

rumah dalam pagar skula...
maafkan saya jika...
terdetik di hati ini untuk meninggalkan mu
terdetik di hati ini untuk pergi...
pindah ke rumah dalam pagar skula lain...
pindah ke rumah baru...
pindah ke rumah yang lebih baik...

rumah dalam pagar skula..
kini saya abadikan kenangan...
sebuah kenangan paling bermakna..
buat mu..
SMK SUNGAI PUSU.....



ouh...jiwang...
tapi memang...
sudah lama......
sy tinggal di sini.........



.......
.......
ish...rindu runescape dengan DOA lak..

Sunday, February 8, 2009

KL.....with friends....DA ALBUM...pics tell u 1001 stories behind it...


















































for the stories written by me about this pictures...
read post before this..